2002-04-11. så där ja! nu tänkte jag berätta en liten historia om min kompressor. som niv et så ha rjag alltid en förbannad tur när jag gör saker och ting och härromdagen var självklart inte annorlunda. jag var ute i garaget och bygde på min huv som jag hade hoppats få klar till knutsstorp, men så blve tyvärr inte fallet, den får komma med på nästa träff. hur som haver så använder jag kmpressorn till att blåsa bort allt slipdamm på huven. körde igång den och jag tyckte den gick lite ojämnt, väldigt mysko, men dum som jag är så brydd ejag mej inte om det. vid 8bar så stannade den som dne ska, sen startade den aldrig igen. jag mixrade och fattad einte vad som var fel. efter ett tag hittad ejag ett överhettningskydd som jag slog till igenoch startade, då hörde man hur elmotorn försökte gå, men kompressorn i sje var stilla... hurra! den har skurit! glädjen var total, hur många lyckas skära en kompressor? jag känner då ingen. efter lite mer research så kom dte fram att oljan typ var slut på den. den som far eller jag borde bytt, men som aldrig blev av. så nu straffade synden sej själv. jag fick helt enkelt plocka isär kompressorn, och finner när jag lyft av cylindern att vevstaken skurit fast i vevpartiet. jag kan ju säga att den satt JÄVLIGT hårt också, kudn eomöjligt rubba den. jag behövde en centrumavdragare, vilket jag tyvärr ej har (måste köpa!) så jag fick slå en pling till Erik, den lokala "han-som-har-allt-man-själv-vill-ha-killen". han hade en rejäl uppsättning med centrumavdragare så jag slängde in kompressorn i bilen, han fick t.o.m. åka fram, se så fin den är!
0411-01.jpg (31366 bytes)

Väl där så blev det ett jävla skruvade på avdragarna innan vi slutligen fick loss staken, där satt lite fult gods kvar på vevpartiet och en hel del fina repor fanns även i staken. så dte blev fram med ett fint sandpapper och polera upp ytorna igen, sen på med olja och tillbaka med dej, lite våld så gick den på plats, och se, det funkar! fan vad gött tänkte jag, ochs kruvade tillbaka alltihopa, fyllde på olja och provstartade, den pumpade på fint, men sen när jag stängde av den så pös alla luft ut igenom säkerhetsventilen, hela tiden, och gick dne upp till 8bar så stängde dne va sje och sne pös all luft ur... jippi. nåt mer knas... så jag skruvade isär tryckmekanismen. där inne fanns en fantasifull lösning med en fjäder som rör en stag som antingen stänger av strömmen eller släpper ut all luft igenom säkerhetsventilen, fjädern klämde för hårt, så jag tänkte trycka ihop fjädern lite. fjädern är ca 1½cm lång och består av ca 0.8mm tjockt gods. liten med andra ord. jag öjde tilldje och försökte få dne på plats med mejsel. helt omöjligt, försökte säkert i 30min. sen gav jag upp dne idén och tog en näbbtång iställe toch tryckte ihop fjädern och skulle  få dne på plats.... "PLONG" sa det så var fjädern borta ur tången, jag hör hur den tar i taket och sne är det dödstyst... DÅ blev jag fan i mej inte glad. letade hopplöst i 20sek innan jag blev förbannad och gick in. fjädern är hur jävla liten som helst och kan ligga precis var som helst i garaget. hurra! så nuf år jag köpa ny tryckklocka. jippi vad skoj... har jag otur eller är jag bara dum i huvet? eller har jag bara lyckats kombinera de bägge delarna till en oslagbar kombination där allt jag gör är dömt att mislsyckas?

 0411-02.jpg (28124 bytes) 0411-03.jpg (28221 bytes) 0411-07.jpg (40509 bytes) 0411-08.jpg (40387 bytes) 0411-11.jpg (39607 bytes)

Sen så hos erik så har han köpt en väldigt fin: "sån-jag-vill-ha-grej". killen har nog fan mest sanslösa tur i världen när dte gäller att komma över saker. han har köpt en Blazer v8. cab. ombyggd till monster-truck! ochd ne är landsvägsreggad, han får alltså köra i stan och var han vill med den, så jävla ball! läsmer om dne på besökares bilar.

0411-04.jpg (43331 bytes) 0411-06.jpg (45920 bytes) 0411-09.jpg (36313 bytes) 0411-10.jpg (44976 bytes) 0411-05.jpg (35111 bytes)