2005-07-15. idag fick jag lite motivation att gå ut i garaget och gräva lite i min problem med min kära 900. inte helt otippat slutade det hela i ett fiasko i vanlig manér.

men vi kan ju böja med det lyckade då. alltid skönt med nåt som inte gått sönder. än... min fina sportstolsmonterad *spelar en famfar*.
fick tillverka en adapter av 10mm stål som bultas i orgianlfäste och sedan bultades i sportstolen. sportstolen är förövrigt satt på en 95 stolsbotten, så jag kan reglera höjd, vinkel och längd i den. väldigt smidigt måste jag säga.
0715-01.jpg (130447 bytes) 0715-02.jpg (129953 bytes) 0715-03.jpg (132980 bytes) 0715-04.jpg (107275 bytes) 0715-05.jpg (107177 bytes)

sen till dagens spännande projekt då. jag skulle testa min teori angående att jag har spänningsfall till mina extraspridare då hela problemet hela tiden har kretsat runt detta. lamdan bara tvärdyker och bilen hostar likt en 93åring pensionär vid namn Agda som har lungsot. jag har skaffat grövre kablage och satte igång med att löda på krimpstift och dra igenom allt kablage. det blev inte så jävla stiligt, men det skiter jag i just nu. vill bara få det funka så om det ser ut som i mina kalsonger efter en vecka skiter jag. bokstavligt talat :). stiftade om alla kontakter, drog om jorden till mitt prospark. och drog sedan nya +kablar direkt ifrån generatorn så jag verkligen är helt säker på att grejerna får ström. ut och testa. bensinlampan lös men tänkte inte på det. ut och drog en repa. mycket riktigt. det var inte felet som jag sökte. bilen går fortfarande lika bra som ovan nämnd Agda kör rulator.
0715-06.jpg (136160 bytes) 0715-07.jpg (147182 bytes)

hem och pilla mer. tänkte då nåt i stilen: "nähä, är det inte bränslet, ja då är det väl tändningen då!" så jag satte igång och hjorde en skitsnygg skarv på kabeln från generatorn med lite kablesnurr och röd eltejp. stiligt som få! skarvade in mej på spänningen till tändspolen. hoppade inte och vred om nyckeln. tvärdött... hmmm vi kanske ska sätta i kontakten till tändspolen tänkte jag. gjorde detta och resultat blev *famfar* tvärdött...
jaha, det här var ju festligt tyckte jag. tänkte att startmotorn kanske stal all ström direkt ifrån generatorn då generatorn går direkt till startmotorn. gjorde en stilig fulkoppling uppe på plint och kopplade in tändingen på +plinten i motorrummet. bilen startade sen. inte...
jag gör en stilig indiandans i garage av lycka och blir lite halvsne och går och hämtar ett batteri till och tar startkablar och kopplar rakt in på plusplinten, nu jävlar ska den väl få ström. jodå bilen hoppar igång och ut och testa. bilen går aningen bättre, kan ladda lite mer, men likt väl går den som en skadeskjuten kossa med 3 ben. jaha. bara vända om och åka hem. eller inte. för jag fick soppatorsk... i 500m hostar jag mej fram innan bettan tackar för sej och med ett hostade dör och jag rullar in till vägkanten. iväg och låna bensin från en kompis som bodde bredvid. han hade 2liter. lönlöst. bilen vill inte gå. kan ju ifs bero på min lösning med catchtank osv, men gick gick den inte. ringer nästa kompis som kommer med mer bensin och startkablar. i med 5liter och sen ett jväla tuggad epå startmotorn. bilen startar och låter ungefär som en fiskebåt. den gick väl typ på en ½ cylinder om ens det. den idén blev nerlagd och det blev bogsering hem till garaget, där bilen skövs in i garaget och där står hon nu och skäms. får fylla på catchtanken imorrn genom tvångskörning av matarpumpen.

kom sen på några små ytterligare idéer om vad som kan vara fel. tror numera mer på att det är LH-systemet som fuckar ur sej av nån anledning. jag ska kolla över +matningen till det och även kolla om tryckgivaren (om nu den används till lh? minns fan inte). med tanke på att det är vid så låga laddtryck så borde inte extrasprutet spela nån roll, vilket jag även fått bevisat idag eftersom det inte KAN vara nåt fel på det nu. ska kika på LH imorrn om jag hinner/orkar. har ju 4spindelleder att byta också. och en sportstol ska ju i. och 4punktsbälte. och byta bromsolja. och lite mer. over and out!