2004-08-14.

så var det dags igen, förstår inte vad som gör mej så otursförföljd... nu går bilen som den gick innan. spottar och fräser... jippi!

min första lösning var ju bara temporär där jag hade en jättelång kabel jag bara skarvade in mej på befintlig kabel, plusmatning alltså. gjorde sen en snyggare lösning. då gick den dåligt igen. vad fan tänkte jag och drog fetgrova kablar, funkade inte heller. så nu går den kasst igen, jippi.... ska bygga om all el nästa gång jag hinner, vilket säkerligen inte kommer bli förrän nästa sommar. men men, vem har bråttom? :)

kan berätta en annan liten "skojig" historia. åkte till jobbet ochs kulle sen åka därifrån. bilen är stendöd. pluppar upp huven och går ut. känner en välbekant doft *sniff snif*. nä inte fan hade jag skitit på mej, det var nåt annat... AAAAH, bensin! intressant tyckte jag och dök ner i motorrummet, glad i hågen över att äntligen få skruva lite, är så sällan nåt går sönder för mej nämligen (STORA ironi-skylten är uppe). trodde först det var bränslefiltret men ser det kommer högre upp ifrån. då ser jag att min bränsleslang GÅTT AV! hade lossat från nippeln där den var klämd. jaha, skoj. lyckligsvis låg ODAL som klämt den bara 2km bort. jag lånade mycket manligt en kompis röda puch dakota och åkte dit i sommarvädret. dom klämde om den och jag åkte tillbaka. när jag kommer tillbaka ser jag att alla andra 3 klämmningar också är trasiga! skoj nästan jämnt, så det var bara upp på moppen och dit igen, klämma om och tebax. trolig orsak var att dom var för hårt klämda.