2002-07-27. så vare dags igen. nytt motorfäste skaffades till höger sida. fram byttes det emot vanlig kudde. i med motorn. och sen skulle den igång. startar den och den går fint. låter den stå på tomgång ett tag. bilen börjar snart bli orolig för att snart börja gå på först 3, sen 2 cylindrar för att sen dö... blev rätt ledsen i ögat kanjag säga. men antog att felet nu, precis som sist var tändstiften. så bilen fick skämmas nåra dar tills jag köpt nya stift. sen i med 4 nya fräsha stift och i och prova.... stendött. inte ett tändingade, ingenting. smått irriterad började jag felsöka. tänder gör den fint. bränslerelät slår. pumpen går. allt verkar vara som det ska... ser att bilen itne får soppa. i ett desperat försök att få igång bilen hälelr jag i 5liter bensin... vips så startar den med en gång... ojdå, den är visst rätt törstig :) kört typ 1.5mil på 5liter.

men men hur somh aver, ut och testa, verkar gå bra först för att lite senare missa i bränslet igen. misstänkte nu att det är bensinens förflyttning i tanken som gör det så jag åkte och tankade i 25liter och ut och testa igen... och jävlar, nu vare fart i grejerna! det regnade ute och bilen gick gladerligen loss på 3an på enbart gaspådrag ifrån botten! jiiiha! bilen flytter faktiskt ritkgit duktigt på sej nu, så nu lutar det åt båberg på fredag, kom och se mej skämma ut mej själv!

har även börjat snickra ihop ett riktigt spakställ. köpte dom vitala delarna av Växellådsjörgen och fick sen beskrivning på hur jag skulle göra resten så Moryrs mekaniska fick göra ett svarv-jobb åt mej ochd te blev riktigt bra! säker kille! är inte klar med spaken än, men den skall snart i, så får vi hoppas jag får lite elakare lägen.
0727-01.jpg (39647 bytes) 0727-02.jpg (44151 bytes) 0727-03.jpg (41600 bytes)