2002-01-03. nu står 245an i garaget för att släcka lite tvåor. halva bilen i from tuav rost kommer ligga kvar när jag kör ut den. det är ta mej fan helt otroligt vad rostig den är! jag kunde alltså i hjulhuset lätt få igenom en fotboll i bägge, om det inte vore för att däcken satt där dom satt, kanju säga att dessa hål har vart som stora mål för allt grussprut genom åren ifrån däcken så baljorna är rejält fulla med grus och sand och skit. hjulhuset sitter inte ens fast i ytterplåten, stoppar man in händerna och drar lite skulle man teoretiskt sett kunna gör ainbrott genom hjulhuset utan att panga nån ruta, älskar volvo! :)

så det var bara att  börja svetsa, ju mer jag svetsa ju mer hål blev det, tappade ner en hammar ei baljan varvid ännu ett hammarstort hål uppstår, hurra! här kan man verkligen svetsa sej till döds! men efter mö spottande och svetsade så fick jag till nåt som kan uppfattas som realtivt tätt, definitivt bättre än innan iaf. så på med rostskydd och sen tectyl över alltihopa, bara vräka på skiten, det viktiga är inte att det håller, det viktiga är att dölja mitt fuskarbete så bilen går igenom besiktningen.

0103-01.jpg (25283 bytes) 0103-03.jpg (31496 bytes) 0103-02.jpg (34347 bytes) 0103-04.jpg (37642 bytes) 0103-05.jpg (37364 bytes) 0103-10.jpg (33389 bytes) 0103-19.jpg (32059 bytes)

här är nåra bilder på det jag knackade loss uifårn hjulhusena innan jag började svetsa.

0103-17.jpg (38584 bytes) 0103-18.jpg (37654 bytes)

sen var det dags att fixa ljusena bak som inte funkade. lite nya kablar, lite sandpapper på alla kontakter, sen kopparpasta, ny lampa. och vips så funkade det! observera min fina kabeldragning!

0103-06.jpg (43400 bytes)

Sen stötte jag på lite problem med bagageluckan, den hade visst råkat ut för ett litet rostangrepp, varvid den enbart går att öppna innifrån, snyggt va?

0103-07.jpg (40277 bytes) 0103-08.jpg (37637 bytes) 0103-09.jpg (29278 bytes)

Ratthora är införskaffad för att lättare roa sej i svängar, nu hinner man minsann med iaf!

0103-11.jpg (38001 bytes)

sen skulle jag byta damasken fram vid styrväxeln, då denna var av på mitten. då skulle jag lossa styrleden, varvid jag självklart drar av den, jippi! jag har numera en mycket bra erfarenhet av styrleder. har mekat med dom 3ggr, alla har gått sönder, tjohej!

0103-12.jpg (34462 bytes)

så det som återstår nu är att montera ny styrled som pappa kommer hem med idag, sen ska jag hälla i k-sprit för att få ner CO, sen ska jag montera nya nummerplåtar jag inte fått än. sen ska jag ut strax och meka med handbromsen som fuckat upp sej totalt. verkar ha rostat bak i navet.