2002-04-01. Var ute hos Pelle idag och bakfylle-mekande som vanligt. varje gång jag är ut eoch roar mej så vill pelle ha hjälp dagen efter. standard helt enkelt, slår aldrig fel. så med en frukost klockan 13:30 efter att ha druckit runt 2-3liter vatten så var jag redo för att ta itu med att hjälpa pelle med vad som föll honom in. vi lackade hans motorhuv, jag tillverkade ett fäste till hans 3" som håller upp det ifårn backen, samt hjälpte en annan kompis att sänka ner hans motor i sin 900. för ovanlighetens skull så fick jag det ärofyllda uppdraget att ligga under bilen. helt otippat. och jag trivs fan därunder, måste fan slagit slint totalt nånstans hos mej, jag gillar sånt ingen annan villg göra. gärna där dte är riktigt trångt och jävligt... så nu sitter jag här med huvet fullt av grus och fundera rpå om jag ska duscha snart...

hur somhaver till saken. Pelle ska besiktiga sin Aero som är SMÅTT trimmad. han har större spridare och annat Bränslechip på sin, vilket är vad jag letar efter nu. och nu vill han låna mina org spridare och mitt org-chip till sin bil för att kuna klara avgaskraven. så jag flyttade över mina spridare och min box till hans bil. och då självklart vice versa. jag var ju bara tvungen att prova och se vad somhänder om jag får på det på min bil. när jag hjälpt pelle klart så hoppade jag in i bilen och körde iväg, pelle hoppade in i sin aero bakom. för jämnförelsen skull så kanjag dra hans trim: Td04a, portad 2.3topp, 2.1insug, Exktratraktor, 3", batterböj, race-kat, spjällad förvärmning, öppet filter, högsta primären, 4växlad låda med diffbroms. han har med andra ord det jag vill ha. när vi körde iväg så had jag pelle i röven, jag had elagom värmt upp motorn och kör på tvåan och trampar plattan i mattan, bilen sticker iväg, likaså laddtrycksmätaren. ligger stadigt på 1.1bar, på 3an och fyran gick den upp för att stadigt ligga på 1.3bar! kanske något sjunkade på höga varv, jag tokkör nån kilometer och stannar sedan varvid pelle säger att dte märkes skillnad där bak han låg, han sa t.o.m.: "jag hade problem att hänga med" såna ord värmer! tack pelle! :) bilen gick med andra ord som ett skollat troll med en bäver i röven! dock fick dne litemö bränsle misstänker jag,m den bluddrade vid vxlingarna, och på tomgång rök den styggt mycket svart. pelle återvänder till sitt och jag åker hem. tankar 6liter i frändefors (mina sista pengar). åker vidare hemmåt, i lungt tempo. ca 1½mil senare så är det t-korse där jag ska svänga vänster. när bilen står still så kännerjag dte luktar bensin,.. OBRA. jag stannar snarast och stänger av motorn och öppnar huven. på väg ur bilen kikar jag bakom bilen... bakom mej går det en sträng med bensin på asfalten. "ajaj, dålig verksamhet!" tänker jag och är livrädd för motorbrand, med tanke på att bilen faktiskt var rätt varm vid det laget. jag öppnar huven och kan skåda en motor som fullkomligt simmar runt i bensin. hur många av de 6litrarna som runnit ut vill jag inte svara på men skulle gissa mellan 10-12 av dom.
läget med spridarna var det här: spridarna sitter monterade mellan insug och ett spridarrör som förser spridarna med bensin. spridar-röret är fast monterat i motorn. de spridarna jag satte på var aningen kortare än de orgspridarna jag hade. när jag monterade dem så tryckte jag fast den hårt och fint i spridar-röret och de såg att sitta bra i insuget också, trots att det där var en liten glipa. men efter nån mil så hade bränsletrycket gjort att spridarna trycks ut ur spridarröret, neråt i insuget istället, och en spridare hade trycks ut nästan helt så dte fullkomligt sprutade ut bensin ur spridarröret ut i motorummet. typ fett med obra. jag tänkte över läget lite, och gav mej sedan i kast med att försöka få i spridarna i röret igen, detta visade sje vara typ helt omöjligt. jag kikade vad jag hade för verktyg med mej: en skruvmejsel, en polygrip och en insexnyckel. hurra! så jag fick ringa pelle och be honom komma och hjälpen dök upp! (tack än en gång pelle!) han hade med sen en annan uppsättning spridare av nån ev org-modell som iaf var lika långa som mina org spridare, på med dem med lite av de rätt averktygen han tog med sej och sen vare klart för att köra ev, om dte inte vore att bilen gick på 3cylindrar då.... men det sket jag i, bara jag kom hem, ca 500m senare släppte det och bilen gick som den skulle igen! imorrn ska jag bygga om spridar-röret så de korta spridarna passar ordentligt.