2002-03-09. Idag tog jag sak i en tanke som gått och möglat i huvet på mej länge. en strömbrytare som smälter in naturligt i bilen, där man kan välja om bilen ska gå fort eller fetfort. saken i sej är rätt enkel. jag ville helt enkelt manövrera magnetventilen innifårn bilen. får magnetventilen ingen ström = grundladd, ca 0.4bar. får den ström eller puls som det egentligen är så funkar den som det är tänkt och laddar så mö som APC:n är inställd på. i mitt fall 0.7bar ungefär. tyvärr så strular ju min IC så dte ligger på 0.5 eller ännu lägre ibland, men även högre ibland. detta ska senare hamna STADIGT på 1.2bar ungefär. så jag drog helt enkelt 2st kablar igenom torpedväggen, och sedan lyfte jag av en pol på magnetventilen, och kopplade inte en av de 2kablarna på magnetventilen, och den andra på kabeln som jag förts lyfte av. sen så hade jag en gammal strömbrytare till 900 som är till eluppvärmd bakruta. jag mätte fram 2stift som antingen var kortslutna eller inte veroend epå om knappen var på eller ej. sen tonade jag dne lite röd, och satte dnemed bägge kablarna i under min fina VDO-mätare. så nu kör jag växellåds-snällt till vardags och dyker dte upp nån kebabräser, elelr traktor så trycker jag bara in knappen, och vips så är dom en prick i bakcspegeln... jävligt fräckt :D.. men framförallt gjord ejag dte för växellådans skull. dumt att rasa den i onödan.
0309-02.jpg (35004 bytes) 0309-03.jpg (36829 bytes) 0309-05.jpg (31834 bytes)

Sen så har jag även installerat en polisradio. bra att ha när man kör på läge "fetfort". jag fäste upp dne i "taket" på mittkonsollen, där den sitter lättåtkomligt, och ändå inte tar upp nån direkt plats.
0309-06.jpg (44365 bytes)