2002-03-09. Idag tog jag sak i en tanke som gått och möglat i huvet på mej länge.
en strömbrytare som smälter in naturligt i bilen, där man kan välja om bilen ska gå
fort eller fetfort. saken i sej är rätt enkel. jag ville helt enkelt manövrera
magnetventilen innifårn bilen. får magnetventilen ingen ström = grundladd, ca 0.4bar.
får den ström eller puls som det egentligen är så funkar den som det är tänkt och
laddar så mö som APC:n är inställd på. i mitt fall 0.7bar ungefär. tyvärr så
strular ju min IC så dte ligger på 0.5 eller ännu lägre ibland, men även högre
ibland. detta ska senare hamna STADIGT på 1.2bar ungefär. så jag drog helt enkelt 2st
kablar igenom torpedväggen, och sedan lyfte jag av en pol på magnetventilen, och
kopplade inte en av de 2kablarna på magnetventilen, och den andra på kabeln som jag
förts lyfte av. sen så hade jag en gammal strömbrytare till 900 som är till
eluppvärmd bakruta. jag mätte fram 2stift som antingen var kortslutna eller inte veroend
epå om knappen var på eller ej. sen tonade jag dne lite röd, och satte dnemed bägge
kablarna i under min fina VDO-mätare. så nu kör jag växellåds-snällt till vardags
och dyker dte upp nån kebabräser, elelr traktor så trycker jag bara in knappen, och
vips så är dom en prick i bakcspegeln... jävligt fräckt :D.. men framförallt gjord
ejag dte för växellådans skull. dumt att rasa den i onödan.
Sen så har jag även installerat en polisradio. bra att ha när man kör på läge
"fetfort". jag fäste upp dne i "taket" på mittkonsollen, där den
sitter lättåtkomligt, och ändå inte tar upp nån direkt plats.