|
Här synes då min tillfälliga lösning på
"bas i bilen" låda med bas fick jag med när jag köpte mitt Genesis
Dualmono |
|
Steget är ett kanonosteg, som driver det mesta
i sin väg, fråga vem som helst som kör med Genesis |
|
Lösningen var inte särskilt vacker och krav
som jag har så blev det nybygge. 3olidliga dagar så mitt bagage ut så här. |
|
Här är en av basarna jag ska använda. Coustic
15" 600w HT-615. några år på nacken men poppar bra |
|
Här är då min stolthet, med liknande mått
som min egna stolthet. 15", 14kg osv... |
|
1000W dubbelspolig elakthet! Rockford Fosgate
är ett underbart märke! |
|
Här syns den gamla lådan som jag slaktade. |
|
Här syns stegen som jag ska använda (+mina
kamaza tool-satser :D) |
|
började efter lite räknande med botten,
vinklade sidor för att basarna överhuvudtaget skulle få plats. |
|
sen var det sidorna som skulle göras, mått,
mäta och såga... |
|
Sen var det ihop med lite delar, här syns även
bakstycket på plats. |
|
och så mellanväggen. som syns så är
mellanväggen mer åt vänster. detta för att basarna ska ha olika volym |
|
här är mitt basrör till cousticen, har sågat
av det 45grader och sen vridit röret. fullt tillåtet i biljudets värld. 4" 25cm
skulle dte vara! |
|
så här ren blir bilen när man kör med
klingsåg inne i garaget. det rök minst sagt en hel del |
|
sen glömde jag ta lite kort, men här har jag
fått på det mesta, baffelhålen bl.a |
|
har dragit dubbla kablar till Rockforden (dubbla
spolar). har även lackat basreflexröret svartblankt. |
|
här syns hålet där strömterminalen hamnar. |
|
började sen klä lådan lite, har fixat press
på tyget tillfälligt med lite träbitar. |
|
annan vinkel |
|
sen skar jag ut för högtalarna och
basreflexröret |
|
provmontering utav cousticen. dne börjar ta
lite form |
|
här har även Rockforden tagit sin
rättsmätiga plats i lådan. |
|
så här ser det ut när jag är i farten ALLT
ligger framme, dte är ett helvete att städa efter jag gjort nåt... |
|
sen in i bilen och vinklad eupp den för
kabeldragning. fått dit kondensatorn och steget också. |
|
drog alla kablar i "fläta" som det
kallas för att öka snyggheten. ström till vänster om steget och signal + remote +
högtalarkabel tillhöger om steget (i varsin fläta). |
|
sen korta, max 15cm långa strömkablar från
kondensator till steget för snabb ström. nå, vad tycks? |
|
här ser ni även batterilådan till vänster
där mitt batteri står. finns ej i motorrummet pga biltrim (hehe) |
|
här syns flätorna, kabaldragningen osv |
|
här syns JBL-steget som driver framsystem +
mina pioneer 8" koax som sitter i hatthyllan. |
|
8"arna är till för att dom där bak
KANSKE ska höra mer än bas (men hur stor är den sannolikheten?) |
|
till höger om JBL-steget så syns även
strömterminalen där högtalarkablarna går in i lådan. |
|
alla högtalarkablar är 2*4^2mm, och lödda på
plats (utom i steget) |
|
här är hatt-hyllan med 8"arna på plats |
|
injustering av systemet skedde och vad kan man
säga om ljudet då? |
|
tja, kanske får se över framsystemet, dte
hänger inte riktigt med basen då den är... |
|
BRUTAL! |