2001-02-15. känner mej helt orkeslös så dte här kommer nog bli en tråkig text, men får iaf uppdatera då dte var länge sedan. jag har roat mej med att tvätta bilen och gjorde då även motortvätt vilken var rätt trevligt för fräshheten. dock så tyckte bilen inte alls om det; jag skulle åka och träna fotboll 3dar senare, skuttade in i bilen och vred om nyckeln, mjummjumjumjumjumjum osv... stendött, bara startmotorn som gick runt. jag fortsatte tills det small så jag höll på att skita på mej. tanken slog mej som en elefantdolme i huvet: "topplockspackningen!" efter jag sansat mej ½sekund så kom jag ju självklart på att det var ett löjligt påhitt då bilen inte ens tände... eller ja, den gjord enog dte lite grann för det var bilen som baktände. hur som helst. den startade inte så jag fick ur bilen och upp med huven, plockade av fördelarlocket, det fullkomligt pissade ur vatten där. typ obra. torka o så där så startade dne så fint så sen.
Sen är jag numera medlem i STCS -Saab Turbo Club of Sweden, medlem #2703. "hihi, han har ju inte ens turbo" tänker ni, men dock är detta je nödvändigt, det räcker att intresset finns och dte gör det ju! sen så ska det ju förövrigt i en turbomotor, innan sommaren ska detta projekt vara avklarat, får nog plocka ihop min mopedjävel så jag får loss lite pengar.
Sen! så har jag besiktat bilen, lite grann iaf. skiten gick ju inte ens igenom. började dagen före att med en idiots vansinne jaga runt bland kompisar som harr 900:a också, jag måste nämligen ha deras framblinkersar + alla bakljusen, då mina är tonade. Widis blev dagens hjälte (även Mr T ställd eupp, tack tack!) då han tog bilen till skolan. så jag värmde upp mej med att 1h innan besiktningen stå och frysa om fingrar och händer ute på parkeringen och byta ljus mellan 2 bilar. flertalet folk ställde sej p avstånd och diksuterade vad jag gjorde. kan ju inte mer än erkänna att det måste sett SMÅTT fuffens ut. springa runt ochs krva på bilar på en parkering. jaja skitsam. jag kontrollerade alla ljus och åkte dit. väl där så kikar snubben runt lite, blev lite förvånad av baslådan (och tänkte: dne här jäveln ska jag sätta dit). bromsprov och allt sånt gick fint. sen vidare till liften, där ha sa att ett positionsljus var sönder! "vad fan tänkte jag, dte funkade ju för 5min sen!) jag sa även detta till honom och ville lyfta på huven och pilla på kabeln då glapp var den troliga anledningen, han skrattade bort det: "så kan dte vara, hihi" sen tog han CO-värde. han tittade länge och väl på mätaren, allteftersom min CO-halt gick över 11...(godkänt max 4), han gick bak och kollade på slangen och såg så den satt rätt, själv stod jag flinande bredvid (min kat är rensat, och detta är "lagligt", den behöver ej funka, dock får jag ej förstöra den själv, vilket jag gjort), så jag visste CO-halten ej skulle vara nåt problem. då började han stöna om att dte läckte i en skarv mellan 2 rör i avgas-systemet, därför den lät som dne gjorde. helfel hade han där. min kat är rensad och just därför låter den som den gör, men det kunde jag ju inte säga. när han sen kände på däcken så var dte ju glapp i 2 spindelleder. ajdå, det visste jag dte var ombesiktning på. Verbannat! sen tog tydligen handbromsen för lite på höger sida, han tyckte den tog "för sent" medans farsans bil har gått igenom dom senaste 5åren trots man får rycka kryckan till baksätet innan handbromsen tar. tur vi inte är pilliga med testerna.. han måste la vart nån jävla volvo-fanatiker med mindervärdekomplex eller nåt sånt. för allt det hänger man inte upp sej på. väl utanför knackade jag på lampglaset och vips, så lyste mitt positionsljus igen... tjoho. så nu ha rjag en månad på mej till körförbud inträder. skoj skoj.